יום חמישי, 26 באפריל 2012

פרסום בפייסבוק וברשתות חברתיות באמצעות משפיענים ומובילי דעת קהל

פייסבוק - הרשת החברתית המובילה בעולם את זה כבר מזמן כולנו למדנו, לעתים נדמה כי מדובר בכלי משחק רב ממדים אשר קברניטו נהפך מיום ליום לאחד האנשים החזקים בתבל בשנה האחרונה אפילו ראינו שכוחה של הרשת החברתית המובילה בעולם אף גרם לאנרכיה רבה במדינות ערב שכן כוחו המרכזי של הפייסבוק הוא בכך שהוא יודע לחבר בין הרבה אנשים ויוצר קבוצות חזקות בעלות אינטרס משותף.

בעידן החדש מרגישים המפרסמים כי הם חייבים להיות גם בפייסבוק ועל פי סקר שנעשה מטעם פייסבוק עולה כי בעצם רוב המפרסמים רוצים להגיע רק למודעות ומוערבות חברתית גבוהה יותר באמצעות הפייסבוק
ריכזתי עבורכם כמה דרכים קצת שונות לפרסום ב-facebook:


פרסום מודעות בסיסיות - פייסבוק אדס (facebook adds):
- טקסט חופשי לבחירה
- תמונה חופשית לבחירה
- אפשרות הפניה של הלינק לעמוד חיצוני (מחוץ לפייסבוק)
- אפשרות שיתוף לייק בין חברים (במקרה של עמוד בתוך הפייסבוק)


facebook add - פייסבוק אדס



פרסום לעמוד עסק ישירות - עם אופציה ל"לייק" ישירות מהמודעה
- נתונים הנלקחים ישירות מעמוד העסק 
- ניתן לעשות לייק כבר משלב הפרסומת (מבלי הצורך ללחוץ עליה)
- לא ניתן להפנות ללינק חיצוני
- ניתן לשלב פוסטים מתוך עמוד העסק לפי פוסט מסוים או לפי פוסט אחרון באופן אוטומטי
























פרסום באמצעות משפיענים ומובילי דעת קהל:
השיטה הפחות פופולרית לפרסום בפייסבוק היא שימוש באנשי מפתח ומשפיעים חברתיים
כאן בעצם השיטה הרבה יותר אישית אך אפקטיבית במידה מרובה כך לדוגמא יוצרים בעלי העסקים פעילות ריאלית בעבור אותם משפיענים ובדרך זו מגיעים לסטטוסים חברתיים אמיתיים, שיתוף תמונות ושיתוף סרטוני וידאו שהינם בפועל פרסומת לכל דבר ועניין, בנוסף קיימים את אותם "מוכרי הסטטוסים" שזה כבר ממוסחר ונמוך יחסית...

דוגמא לפעילות שהניבה תוצאות הייתה בבית מלון חדש של אחת מרשת בתי המלון מהמובילות בישראל:
- ראשית אותרו כ-25 מובילי דעת קהל משתמשי פייסבוק 
- המשפיענים הוזמנו למלון החדש על מנת לחוות את החוויה האמיתית
- בשלב זה, ללא הסכמים כתובים או התחייבויות פרסמו אותם משפיענים תמונות וסטטוסים הקשורים בחוויה שעברו

ניתן לעשות חשבון מהיר ולהבין שאם היו שם 25 אנשים וכאשר לכל אחד מהם יש בממוצע כ-3,000 חברים
הרוויח פעילות חברתית בהיקף של כ-75,000 צופים אשר ייתכן ויהיו לקוחות פוטנציאלים והכל בחישוב פשוט כי אם נבדוק כמה מתוך הפוסטים שהועלו קיבלו תגובות ועוד שיתופים וכדו' המספרים רק עולים ועולים

נכון שהמלון ככל הנראה לא יוכל להרגיש מכירות באופן מיידי אך בהחלט יגיע לרמת מודעות יפה מאד בתמורה לכסף מאד קטן - אחרי הכל אירוח צהרים בבית מלון ל-25 אנשים זה כסף קטן לעומת האפקט האדיר שנוצר כתוצאה מכך

הדבר בעצם דומה ליחסי ציבור ממוקדים חברתית ובתחום זה צריך תמיד לזכור שאסור להיות משעממים כי צריך כל פעם מחדש להמציא עצמנו מחדש

ניתן להתייעץ עם המחלקת הפרסום בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה